Evaluare psihologica copii​

Ce este?

Un demers structurat menit să răspundă unor întrebări pe care le aveți cu privire la copilul dumneavoastră. Aceste întrebări de regulă vizează nivelul lui de dezvoltare, anumite abilități cognitive (IQ, memorie, atenție, etc.), comportamentul sau repere ce țin de lumea lui emoțională.

Cum se desfășoară?

Primul pas consta în a defini și clarifica nevoile și obiectivele procesului de evaluare. Prima ședință se centrează pe anamneza, istoricul de dezvoltare al copilului, cunoașterea structurii de familie și definirea obiectivelor evaluării. În această etapă veți participa dumneavoastră, părinții, copilul ne fiind implicat încă.
În funcție de nevoile dumneavoastră sunt alese instrumentele de evaluare. Numărul de ședințe de evaluare depinde de numărul de instrumente (teste) necesare, răspunsul copilului la situația de evaluare, ritmul în care acesta poate realiza sarcinile specifice.

A doua ședință este cea la care copilul ajunge la cabinet însoțit de părinți (în funcție de caz doar de un părinte). O parte a procesului de evaluare se face între copil și psiholog, însă ritmul copilului de a se separa de părinte va fi respectat.
Elementul principal în această ședință este crearea relației de lucru cu copilul și a unui cadru de siguranță pentru el. Un alt aspect important în acest punct este informarea copilului, adecvată nivelului său de înțelegere, cu privire la motivele evaluării și ce urmează să se întâmple. Odată ce aceste puncte sunt atinse sunt introduse sarcinile de evaluare.

Durata unei ședințe este de maxim 60 de minute.

La finalul evaluării va avea loc o ședință de feedback în cadrul căreia vor fi comunicate rezultatele, concluziile, și se stabilesc pașii următori (acolo unde este cazul). În funcție de vârsta copilului are loc o întâlnire și cu el pentru a fi comunicate rezultatele, potrivit nivelului de înțelegere.
La cererea dumneavoastră poate fi redactat un raport scris de evaluare.

De ce să țineți cont?

Copiii pot percepe situația de evaluare ca pe o pedeapsă sau consecință a faptului că au făcut ceva greșit, ori că ceva este în neregulă cu ei. Se pot simți stresați sau presați să nu greșească. Este important să fie încurajați, să nu puneți presiune asupra performanței sau comportamentului lor. Ne dorim să îl cunoaștem pe copilul dumneavoastră așa cum este, pentru a vă putea fi alături cât mai bine în acest demers.